Børnemiljøer

Vi arbejder løbende med det fysiske børnemiljø for at nedbringe støjmiljøet i daginstitutionen. Dette gør vi primært ved at arbejde i små grupper, og tilrettelægge det pædagogiske arbejde sådan, at der næsten hver dag er en gruppe børn ude af huset.

Vi arbejder med rum, som appelerer til høj/lav arousal, og vi er meget opmærksomme på, at børnene taler til hinanden på et niveau, som ikke øger støjniveauet i grupperne.

Vi arbejder med, at alle børn skal ses, høres og anerkendes for den de er. Vi bruger ICDP som et redskab, når vi skal arbejde med relationsarbejde, vi bruger ”Den gode historie” til redefinering af barnet, og vi arbejder meget i relationen barn/voksen.

Vores rum afspejler vores dagligdag og vores pædagogiske virke. Vi hænger løbende ting op på væggene, som vi kontinuerligt bruger i vores Hyggestund, som understøttende visuelt materiale.

Derudover arbejder vi  med ”Fra indtryk til udtryk”, som giver børnene mulighed for kreativt at udtrykke sig og dele sine oplevelser med sine venner.

Vores rum er hele tiden foranderlige både i forhold til læringsmiljø og æstetiske udtryksformer, og vi er meget opmærksomme på, at få denne del videreformidlet til vores forældre via Aula.