Opstart

Opstartssamtaler

Når et nyt barn starter i institutionen, har forældrene og primærpædagogen en opstartssamtale. Her har vi mulighed for at afstemme forventninger til hinanden, give hinanden informationer og ganske kort præsentere os for hinanden. Under denne samtale vil vi gerne have alle nødvendige informationer om Jeres barn, så indkøringen kan blive så let som mulig.

Når der er gået ca. 3-6 måneder, har vi som pædagoger fået et godt indtryk af Jeres barn, og barnet er blevet forholdsvist trygt i institutionen. I vil blive indkaldt til en samtale vedrørende Jeres barn, dets trivsel og udvikling. Vi vil selvfølgelig snakke meget sammen løbende, men det er også rart både for Jer og for os at have ekstra god tid til at tale ordentlig sammen.

Næste faste samtale vil være en afsluttende skolesamtale, som vil foregå cirka 6 måneder før barnet skal i skole.

Der ud over har I som forældre altid mulighed for at bede om en samtale, og ligeledes vil vi indkalde Jer, hvis behovet opstår.