Mad og måltider

For vuggestuens børn er der formiddagsmad i form af brød, til frokost er der en varm ret og til eftermiddagsmad vil der være frugt og brød.

Der er i samarbejde med forældrebestyrelsen udarbejdet en kostpolitik, hvor formålet har været at skabe opmærksomhed på vores fælles ansvar om børnenes kostvaner.

Vi ser mange forskellige madpakker, men for os er det vigtigt, at I giver Jeres barn en madpakke med, som svarer til dets alder og udviklingstrin.

Vi mener, at det er rigtigt fint at sende en kærlig hilsen med i madpakken, men vi henstiller til, at I giver Jeres barn de mindre sunde ting derhjemme. Vi ser gerne, at I giver Jeres barn mad med, som giver energi og overskud til at deltage aktivt i institutionens hverdag.